Ispis

PRAG/ZAGREB, 8. studenoga 2010. – U Pragu je od 27-30. listopada 2010. održan 16. Europski fair play kongres i 16. generalna skupština Europskog fair play pokreta

PRAG/ZAGREB, 8. studenoga 2010. – U Pragu je od 27-30. listopada 2010. održan 16. Europski fair play kongres i 16. generalna skupština Europskog fair play pokreta (EFPM) na kojem su sudjelovali i predstavnici Hrvatskog fair play odbora – predsjednica Biserka Perman te članovi Romana Caput Jogunica, Biserka Vrbek, Ivana Lukačić, Goran Jukić te predstavnici grada Poreča (domaćin 17. EFP Kongresa 2011. godine), Nenad Velenik, direktor Turističke zajednice grada Poreča, te Milan Markežić, predsjednik sportske zajednice grada Poreča.
Na Generalnoj skupštini EFPM direktor Turističke zajednice grada Poreča, Nenad Velenik predstavio je Poreč, kao grad organizator 17. Europskog fair play Konresa i Generalne skupštine, koje će se održati od 28. rujna do 1. listopada 2011. godine. Biserka Vrbek predstavila je potrebne informacije u svezi organizacije Kongresa u Poreču, dosadašnji tijek aktivnosti u pripremi Kongresa.
Tema ovogodišnjeg Kongresa bila je „Edukacija o fair playu u školama: zajednička odgovornost“, a govorilo se o obrazovnim vrijednostima u školama, približavanje i upoznavanje djece s fair playom, o inicijativama protiv rasizma i etičke diskriminacije. Znanstvena predavanja održali su ugledni češki znanstvenici, ali i predavači iz drugih zemalja, bivši i sadašnji sportaši, olimpijci, treneri, nastavnici. Članica HFPO-a Romana Caput Jogunica održala je prezentaciju na temu Fair play – dio hrvatskog obrazovnog sustava, postignuća i SWOT analiza. Naglašen je značaj daljnje edukacije školske djece o olimpizmu i fair playu kao i odgovorna funkcija medija koji su pozvani da izbjegavaju senzacionalizam, netoleranciju i govor mržnje te da ističu pozitivne aspekte sporta i otvaraju više medijskog prostora za promociju vrijednosti sporta i olimpizma.
Sudionici Kongresa utvrdili su i EFPM Deklaraciju – Prague 2010. koja se upućuje i poziva:
1) nacionalne vladine organizacije da uvedu olimpijsku edukaciju kao predmet u školski kurikulum
2) sveučilišta i studije športa i tjelesne kulture
- da prihvate, da je katedra „etike u sportu“ važna za studij sporta,
- da modul o vrijednostima obrazovanja u sportu treba biti sastavni dio edukacije učitelja i nastavnika u sportu, usmjeriti dio njihovih istraživanja i obrazovnih kapaciteta na područje olimpizma i fair playa, u suradnji s nacionalnim olimpijskim studijskim centrima te da na rezultatima istraživačkih aktivnosti u olimpizmu i fair playu trebaju biti zasnovani obrazovni programi, koji će se sistematski razvijati u sveučilišnim konceptima olimpijskih i fair play programima obrazovanja.
3) EOO i nacionalne olimpijske odbore
- da kreiraju i razvijaju specifične programe, s ciljem širenja principa i vrijednosti fair playa, posebno za mlade natjecatelje u sportu,
- da publiciraju specifične bibliografije namijenjene mladim natjecateljima u sportu, mladim trenerima, službenim osobama u sportu, sponzorima, predstavnicima medija i sportskim novinarima,
- pomoći sistematska sveučilišna istraživanja programa usmjerenih na olimpizam i fair play principe,
- kreirati centre olimpijske edukacije gdje će grupe studenata iz obrazovnih institucija i sportskih klubova biti pozvane na odgovarajuće seminare i tečajeve
- pozvati fair play klubove da organiziraju radionice za mlade, roditelje i učitelje, trenere s usmjerenjem na fair play vrijednosti i edukaciju, uključujući publikacije na tu temu.
- da financiraju i izdaju olimpijske publikacije za djecu i mlade, u suradnji s nacionalnim vladinim obrazovnim organizacijama, te
- da pomažu sustav olimpijskog obrazovanja sa posebnim usmjerenjem na fair play
4) Europsku fair play zajednicu
- da predlažu i koordiniraju istraživačke projekte ili stručne studije koje se odnose na fair play principe i stavove radi njihovog uključivanja u stvarno ponašanje u sportu i van sporta, neovisno u spolu ili dobi
5) Nacionalnim sportskim federacijama
- da uključuju u obrazovne programe za trenere posebne predmete u svezi „Etike u sportu“ u okviru obrazovnog područja „Sportske pedagogije“
6) Gradskim vlastima
- da pomažu i razvijaju inicijative i programe koji su prije svega upućeni na škole i sportske klubove, s ciljem kreiranja suradnje i međusobnog razumijevanja svi sudionika u sportu
7) Nacionalnim sportskim i turističkim muzejima
- da organiziraju izložbe, projekcije filmova, sastanke s mladim na temu fair playa i olimpizma
8) Sportskim medijima
- da kreiraju olimpijske edicije usmjerene na različite teme kao što su fair play u sportu, proslave olimpijskih obljetnica i sl.